1e etappe van het Pieterpad

24 februari 2022 - Pieterburen, Nederland

Vandaag zijn we begonnen met de eerste 12 km van het Pieterpad. We hadden met de eigenaar van de b&b afgesproken dat hij om 8 uur de broodjes en gekookte eieren zou brengen. Om 7 uur waren wij al wakker dus zijn er toen uit gegaan. En om 8 uur werden de broodjes en gekookte eieren gebracht. Aangezien het vandaag zou gaan regenen hadden we besloten de bus naar pieterburen te nemen van 8.23, dus geen uitgebreid ontbijt maar broodjes beleggen en tijdens het lopen gaan eten. Het begon vandaag al goed we hoefden voor de bus rit niet te betalen aangezien het systeem niet deed. Op een gegeven moment begon het al te regenen,waar we al rekening mee gehouden hadden dus een regencape bij ons hadden. Toen we uitstapten deden we ons cape aan en we hadden de rugzak nog niet om en het stopte al weer. Maar hebben de cape aangehouden. Het waaide behoorlijk en de cape hield wel wat wind tegen. Dus daar gingen we eerst op weg naar de zeehondencrèche ,daar lag de eerste cache verstopt die we op ons lijstje hadden staan. Daarna de andere kant op en beginnen aan de route. Deze eerste etappe was een mooie kwamen langs leuke dorpjes en aardige mensen begroeten ons. Onderweg ook meerdere stelletjes tegen gekomen die het Pieterpad ook liepen. Op een gegeven moment zaten we even in het zonnetje, ondanks het hard waaide even lekker. Toen we zaten kwamen er twee mensen voorbij dat bleken een neef en nicht te zijn. En daar hebben we nog een poosje mee gepraat ,zij liepen de andere kant op. Toen zijn we verder gegaan aan de laatste km van deze etappe. En weer op weg naar de b&b waar we net de schoenen uit deden en het net hard begon te regenen. Hoezo vandaag geluk gehad. We hadden via het weer online gezien dat we rond 12 uur tegen zouden krijgen, nou we kregen het pas toen we weer binnen zaten. Toen en lekkere warme douche genomen. En om 4 uur eten besteld bij een restaurant bij het station hier. En dat konden we half 5 ophalen. Even lekker weer benen strekken. Deze eerste etappe is ons goed bevallen. Morgen weer naar huis en dan afwachten wanneer we de 2e gaan lopen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jennie Meinen:
    24 februari 2022
    Leuk, het begin is er en geluk gehad met het weer.
  2. Rene:
    25 februari 2022
    Mooi, zet hem op!
  3. Dini:
    6 maart 2022
    Een late reactie van mij, maar ik heb het dus wel gelezen. :) Jullie zijn kanjers,om met dit weer deze tocht te beginnen. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat.
  4. Dini:
    6 maart 2022
    P.S. Leuke foto's ook. Een mooi, landelijk gebied.